Wycieczki

Wycieczka do Ogrodu Botanicznego

2 czerwca 2017 r. dzieci z klasy 2g wraz z wychowawcą Katarzyną Łysakowską wybrały się do Łódzkiego Ogrodu Botanicznego. Korzystając z pięknej pogody obserwowały naturalne okazy roślin, dowiedziały się  po co w przyrodzie występują owady, jak wyglądała chata i ogród gospodarza. Tej „nauce” towarzyszył również ruch na świeżym powietrzu i wiele radości.

Klasa 2g poznaje zawód kucharz – pizzerman
1 czerwca 2017 roku uczniowie klasy 2g z wychowawcą Katarzyną Łysakowską wybrali się do restauracji ” Farina Bianco” w Łodzi.
Podczas zwiedzania zostaliśmy zapoznani z pracą kucharza, barmana oraz kelnerki. Zajęcia przeprowadzone były w ciekawy i aktywizujący sposób. Każde dziecko musiało przyjąć zamówienie od swojego kolegi a następnie otrzymało ciasto do własnoręcznego wyrobu pizzy. Powstały wspaniałe pizze. Wielką radość sprawiło konsumowanie własnoręcznych wypieków.
Największą przyjemność sprawił dzieciom prezent – niespodzianka od właściciela restauracji – deser lodowy.
Dziękujemy właścicielom i pracownikom restauracji za wspaniałą wycieczkę 🙂
Wiemy już, że praca piekarza, cukiernika i kucharza jest bardzo użyteczna i ważna dla innych ludzi.

Klasa 2b i 2g poznaje zawód piekarza – cukiernika.

W dniach 23-24 listopada 2016 roku uczniowie klasy 2b z wychowawcą Renatą Brzostowską oraz klasy 2g z wychowawcą Katarzyną Łysakowską wybrali się do „ Piekarni- cukierni Józefa Kuczki ” w Łodzi.
Podczas zwiedzania zostaliśmy zapoznani z urządzeniami potrzebnymi do procesu wyrobienia i wypiekania chleba oraz z samym procesem powstawania pieczywa. Rozróżnialiśmy również różne gatunki mąki. Zajęcia przeprowadzone były w ciekawy i aktywizujący sposób. Każde dziecko otrzymało ciasto do własnoręcznego wyrobu pieczywa- bułeczek i rogali. Powstały wspaniałe, niepowtarzalne wypieki, które zanieśliśmy do domu, aby pochwalić się rodzicom.
Największą przyjemność sprawił dzieciom prezent- niespodzianka od właściciela piekarni- słodkie bułeczki oraz różne gatunki chleba. Zaraz po powrocie do szkoły skonsumowaliśmy nasze „upominki”.
Dziękujemy właścicielom i pracownikom piekarni za wspaniałą wycieczkę:)
Wiemy już, że praca piekarza i cukiernika jest bardzo użyteczna i ważna dla innych ludzi.

Poznajemy pracę policjanta i żołnierza.

Rok szkolny 2016 / 2017 uczniowie klas 2b i 2g rozpoczęli od poznawania pracy służb mundurowych.

Dzięki zaangażowaniu rodziców naszych uczniów – p. Kalużnego i p. Bazlera- odbyliśmy wycieczki do Oddziału Prewencji Policji w Łodzi oraz Jednostki Wojsk Powietrznych w Leźnicy Wielkiej. Dzieci miały możliwość zapoznania się ze specyfiką pracy policjanta i żołnierza, a także obcowania ze sprzętem policyjnym i wojskowym.
W dniu 19 września wybraliśmy się do Oddziału Prewencji Policji przy ulicy Pienistej 71.
Czekało na nas wiele atrakcji:
– przejazd radiowozem policyjnym z użyciem sygnałów świetlnych i dźwiękowych po terenie jednostki;
– pokaz armatki wodnej, jako środka obezwładniającego;
– zwiedzanie hangarów ze śmigłowcami z kamerami termowizyjnymi do odnajdywania ludzi i obiektów w nocy;
– pokaz sprzętu ochronnego OPP: kamizelki przeciwuderzeniowej, nakolanników i kasku ochronnego;
– pokaz daktyloskopii połączony z przekazaniem dzieciom pamiątek w postaci arkusza roboczego z ich własnymi odciskami linii papilarnych;
Wysłuchaliśmy również pogadanki na temat zasad bezpieczeństwa na drodze oraz w domu.
Dziękujemy funkcjonariuszom Oddziału Prewencji Policji w Łodzi za zapoznanie ze specyfiką służby w Policji oraz budowanie pozytywnego wizerunku funkcjonariuszy Policji w oczach dzieci.
W dniu 29 września odbyła się wycieczka autokarowa do Leźnicy Wielkiej.
Zwiedzanie obiektu wojskowego rozpoczęło się od prezentacji sprzętu i broni jaką dysponuje Wojsko Polskie. Żołnierze opiekujący się wyposażeniem udzielali informacji na temat konkretnych modeli oraz odpowiadali na pytania uczniów. Dowiedzieliśmy się, że żołnierze Jednostki Wojskowej w Leźnicy Wielkiej brali udział w polskich misjach w Iraku i Afganistanie
Najatrakcyjniejszym punktem zwiedzania okazał się Ośrodek Szkolenia Aeromobilno -Spadochronowego gdzie uczniowie byli świadkami ćwiczeń w tunelu aerodynamicznym. Instruktorzy spadochronowi zaprezentowali imponujące akrobacje oraz opowiedzieli o zasadach funkcjonowania owego tunelu a także o technikach wykonywanych sztuczek powietrznych. Byliśmy tak przejęci, że zapomnieliśmy o robieniu pamiątkowych zdjęć z pokazu.
Następnym punktem programu był plac, gdzie dzieci zapoznały się ze sprzętem ćwiczeniowym żołnierzy i same go przetestowały.
Wizyta na terenie jednostki wojskowej zakończyła się ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Dziękujemy żołnierzom za czas, który nam poświęcili.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.

Wycieczka do Planetarium

W dniu 7 października 2016 r. uczniowie klasy 2d z wychowawcą Anną Łuczak oraz uczniowie klasy 2g z wychowawcą Katarzyną Łysakowską wybrali się do Planetarium EC1 w Łodzi.
Była to nasza pierwsza wizyta w takim miejscu i z ogromną przyjemnością obejrzeliśmy pokaz „Kosmos dla najmłodszych”.
Podczas wycieczki zapoznani zostaliśmy z Układem Słonecznym — jego położeniem w Drodze Mlecznej, a także ze Słońcem oraz planetami.
Następnie obejrzeliśmy gwiazdozbiory widoczne na zimowym niebie i dowiedzieliśmy się o mitach i legendach z nimi związanych.
Wycieczka dostarczyła nam wielu informacji na temat przestrzeni pozaziemskiej i stała się inspiracją do wykonania w szkole plakatów przedstawiających Układ Słoneczny.

Wycieczka do Ośrodka Edukacji Ekologicznej

W dniu 16 września 2016 r. uczniowie klasy 2d wraz z wychowawcą Anną Łuczak oraz uczniowie klasy 2c wraz z wychowawcą Lidią Fisiak pojechali na wycieczkę do Ośrodka Edukacji Ekologicznej.
Nadrzędnym celem wyjazdu było propagowanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie postaw proekologicznych i odpowiedzialności za stan środowiska, w którym żyjemy.
W malowniczym Lesie Łagiewnickim odbyliśmy zajęcia przyrodniczo-leśne pt „Warstwy lasu”, na których dowiedzieliśmy się różnych ciekawych informacji dotyczących roślin zielnych, krzewów, drzew oraz zwierząt występujących w Lesie. Zajęcia były przeprowadzone w sposób aktywizujący dzieci, otrzymały one karty pracy, materiały i sprzęt do badań.
Spotkanie to uzupełniło wiedzę uczniów o praktyczne doświadczenia i utrwaliło dotychczas zdobyte wiadomości.

Przedstawienie „Czerwony Kapturek”

W dniu  3 grudnia 2015r. uczniowie klasy 1d mieli przyjemność być na przedstawieniu teatralnym pt. „Czerwony Kapturek” w Pałacu Młodzieży im. J.Tuwima w Łodzi.
Spektakl był bardzo  żartobliwy, pełen humoru. Aktorzy tańczyli, śpiewali oraz prowadzili rozmowy z widownią chcąc ją w pełni zaangażować i zaciekawić.  Na tak udane przedstawienie dzieci reagowały jak zwykle spontanicznie, entuzjastycznie i wesoło.

WYCIECZKA DO BEŁCHATOWA

10 listopada 2015 r. klasa 1 d wraz z wychowawcą Anną Łuczak wyruszyła na pierwszą wspólną wycieczkę do Bełchatowa.
Celem podróży było zwiedzanie Interaktywnej ekspozycji PGE „Giganty Mocy”. To pierwsza w kraju edukacyjna wystawa, która pokazuje, jak powstaje węgiel brunatny, jak się go wydobywa i przetwarza na energię elektryczną.
Drugi punktem programu był udział w warsztatach plastycznych „Woltuś górnikiem”, które przedstawiały zwyczaje górnicze, dzieci poznały mundur górniczy, dowiedziały się co oznaczają kolory pióropuszy przy górniczych czako. Mieliśmy przyjemność przymierzyć górniczy mundur, wykonaliśmy samodzielnie papierowe czako. Na koniec wszystkie dzieci były pasowane na górnika.
Ostatnim punktem podróży był przejazd do Żłobnicy, gdzie znajduje się taras widokowy odkrywki węgla brunatnego KWB Bełchatów.
Wycieczka bardzo podobała się dzieciom, wszyscy wracali z uśmiechem na twarzy, pytając o kolejny wspólny wyjazd.